Liecības draudzei 6

Elena Vaita

Lapa kopā 190

Misijas darbs – vislabākais sagatavotājs

Kungs noteikti aplaimos visus, kas cenšas aplaimot citus. Skola ir jāvada tā, lai skolotāji un audzēkņi, uzticīgi izlietojot tiem dotās spējas, nepārtraukti gūtu jaunus spēkus. Praktiski izlietojot apgūtās zināšanas, tie pastāvīgi pieaugs gudrībā un atzīšanā. No grāmatu Grāmatas mums jāmācās pamatlikumi, pēc kuriem mums ir jādzīvo un jāstrādā. Veltot visas Dieva dotās spējas Kungam, Kam vispirms ir uz tām tiesības, mēs varam iegūt brīnišķus sasniegumus visā, kam ir vērts piegriezt mūsu uzmanību.

Sākot strādāt ar šādu garu, misijas darbs kļūst izdaiļojošs un paceļošs kā pašam strādniekam, tā arī personai, kurai tiek palīdzēts. Lai ikviens, kas grib sevi saukt par Debesu Ķēniņa bērnu, pastāvīgi cenšas pārstāvēt Dieva valsts pamatlikumus. Lai ikviens atceras, ka garā, vārdos un darbos viņam jābūt padevīgam un uzticīgam visiem Kunga baušļiem un priekšrakstiem. Mums jābūt godīgiem un uzticību pelnošiem Kristus valsts pavalstniekiem, lai tie, kas ir pasaulīgi gudri, iegūtu pareizu priekšstatu par Dieva valsts pilsoņu pilnību, par viņu laipnību, žēlastību, saudzīgo maigumu un pieklājību.

Vislielāko labumu no dzīves iegūs tie audzēkņi, kas savās attiecībās un darījumos ar līdzcilvēkiem dzīvē īstenos Dieva Vārdu. Tie, kas saņem, lai dotu, izjutīs šajā dzīvē vislielāko apmierinājumu. Tiem cilvēces ģimenes locekļiem, kuri dzīvo priekš sevis, vienmēr kaut kā trūkst, jo tie nekad nav apmierināti. Ja savas simpātijas pievēršam tikai savām pašu savtīgajām sirdīm, tad mūsu dzīve nav kristīga. Kungs ir iekārtojis kanālus, caur kuriem Viņš liek plūst Savai laipnībai, žēlastībai un patiesībai, un mums jābūt Kristus līdzstrādniekiem, praktiski sniedzot tālāk citiem gudrību un labvēlību. Mums citu dzīvē jāienes gaisma un svētības, darot ar to labu un svētu darbu.

Ja Avondales skola jebkad kļūs tāda, kādu Kungs to grib izveidot, tad skolotāju un studentu misijas darbs būs auglīgs. Kā skolā, tā ārpus tās Dievam tiks pievesti labprātīgi un padevīgi pavalstnieki. Sacelšanās, kas notika Debesīs melu varas vadībā, un krāpšana, kas Ādamu un Ievu ierosināja nepaklausīt Dieva likumiem, atvēra mūsu pasaulē slūžas bēdām un ciešanām, tomēr visi, kas tic Kristum, atkal var kļūt Dieva dēli un meitas. Tie var tikt atjaunoti patiesības spēkā, un kritušais cilvēks var kļūt padevīgs savam Radītājam. Patiesība, neparasta savā iedarbīgajā spēkā, ir piemērota maldīgo grēcinieku prātam un sirdij. Tās iespaidā maldīgā avs var tikt atvesta atpakaļ ganāmpulkā.

Lai arī kāds būtu patiesību atzīstošās atsevišķās personas stāvoklis vai īpašums, Dieva Vārds viņu māca, ka viss viņam piederošais ir nodots tikai viņa pārziņā. (191) Tas aizdots viņam viņa rakstura pārbaudei. Par savu laicīgo darbu un saviem veikaliem, par savām spējām, saviem ienākumiem un savām iespējām viņš ir atbildīgs Tam, Kam viņš caur radīšanu un pestīšanu pieder. Ja katru dārgo podu viņš izlietos Dieva lielā audzināšanas darba virzīšanai uz priekšu, ja viņš centīsies iegūt vislabākās zināšanas, kā kļūt derīgam un kā glābt ļaudis, kam draud bojā eja, tad viņa pūles noteikti pavadīs Dieva svētība. Dievs mums dāvā Savas dāvanas, lai mēs varētu kalpot citiem un tā kļūt Viņam līdzīgi. Kas saņem Viņa dāvanas, lai dotu tās citiem, tie kļūst Kristum līdzīgi. Palīdzot citiem un citus paceļot, mēs tiekam cēli un šķīstīti. Šis ir darbs, kas liek slavai plūst atpakaļ pie Dieva. Mums jākļūst gudriem šajās lietās. Mūsu dvēselēm jātiek šķīstītām no visa savtīguma, jo Savus ļaudis Dievs vēlas izlietot kā Debesu valsts pārstāvjus.

Mūsu skolas jāvada Dieva uzraudzībā. Priekš jaunajiem ļaudīm jādara darbs, kas vēl nav darīts. Vēl daudz lielākam jauniešu skaitam nepieciešamas mūsu audzinošo skolu sniegtās priekšrocības. Tiem jāiziet praktisko darbu kurss, kas tos mācīs dzīvot rosīgu un enerģisku dzīvi. Ar mūsu skolām jāsaista visāda veida darbi. Audzēkņi jāapmāca saprātīgu un dievbijīgu skolu priekšnieku vadībā. Katra darba nozarojums jāvada pilnīgākā un sistemātiskākā veidā, plānojot un plānus īstenojot atbilstoši ilgajai pieredzei un saņemtajai gudrībai.

Lai skolotāji atmostas šim svarīgajam uzdevumam un audzēkņiem māca agrārās zināšanas un citas rūpnieciskās iemaņas, kas viņiem ir tik ļoti svarīgas. Centieties katrā darba nozarojumā sasniegt vislabākos rezultātus. (192) Lieciet darbā Dieva Vārda zinātni, lai audzēkņi spēj izprast pareizos pamatlikumus un aizsniedz iespējami augstāko pakāpi. Izlietojiet savas Dieva dotās spējas un ielieciet visu enerģiju Kunga fermas izveidošanā. Pētiet un strādājiet, lai no izsētās sēklas varētu iegūt vislielāko ražu, lai būtu bagātīgs barības krājums, kā laicīgs, tā garīgs, pieaugošajam audzēkņu skaitam, kas šeit sapulcēsies, vēlēdamies sagatavoties par kristīgiem strādniekiem.

--------------

Mēs esam redzējuši, kā tiek gāzti un izsakņoti milzīgie koki, mēs esam redzējuši zemē iespiežamies arkla lemesi, kas griež dziļas vagas koku stādīšanai un sēklas sēšanai. Studenti mācās, ko nozīmē aršana un ka kaplis un lāpsta, grābeklis un ecēšas ir godājama un derīga darba rīki. Bieži tika pielaistas kļūdas, bet katra nomaldīšanās ir saistīta ar patiesību. Gudrību mācīsies no kļūdām, un enerģija, ar ko darbu sāks, sniegs cerību panākumiem pēcgalā. Vilcināšanās darbu virzīs atpakaļ, un līdzīgi to kavēs arī pārsteidzība, bet viss kalpos par mācību, ja cilvēcīgie darba rīki to vēlēsies pieņemt.

--------------

Uzskats, ka darbs pazemo, tūkstošus ir iedzinis kapā. Kas veic tikai fizisku darbu, tie bieži strādā pārmērīgi, kamēr smadzenes piepūlošie strādnieki cieš, trūkstot veselīgam spraigumam, ko dod fizisks darbs. Ja inteliģence dalītos strādnieku šķiras nastās, līdz viņu muskuļi tiktu stiprināti, tad strādnieki daļu sava laika varētu veltīt garīgai un morālai kultūrai. Ļaudīm, kam sēdošs un literārs darbs, vajadzētu nodoties fiziskiem vingrinājumiem. Rūpēm par veselību vajadzētu būt tik lielām, lai pamudinātu garīgo darbu savienot ar fizisko.

Lapa kopā 190