Nekad nevajadzētu pazaudēt no redzesloka dziesmas kā audzināšanas līdzekļa vērtību. Dziediet mājās dziesmas, kas ir jaukas un šķīstas, un būs mazāk nopēluma vārdu un vairāk prieka, cerības un līksmības. Dziediet skolā, un skolēni tiks vilkti tuvāk pie Dieva, pie skolotāja un cits pie cita.
Kā dievkalpojuma daļa dziedāšana ir tāda pati kalpošana kā lūgšana. Patiešām, daudzas dziesmas ir lūgšanas. Ja bērnu māca to saprast, viņš domās vairāk par to, ko nozīmē dziesmas vārdi un būs pieejamāki tās spēkam.18
Instrumentālā un vokālā mūzika. Vakaros un rītos vienojieties kopā ar saviem bērniem kalpošanā Dievam, lasot Viņa Vārdu un dziedot Viņam slavu. Māciet tiem atkārtot Dieva likumu. Saistībā ar baušļiem israēliešus [524] pamācīja: “Un atgādini tos saviem bērniem un runā tos, sēžot savā namā un pa ceļu ejot, guļoties un ceļoties.” 5.Moz. 6:7 Mozus pamācīja israēliešus likuma vārdus izteikt mūzikā. Vecākajiem bērniem spēlējot instrumentus, jaunākie soļoja, kopīgi dziedādami Dieva baušļu dziesmu. Vēlākajos gados tie saglabājās viņu atmiņā kā likums, ko tie ir apguvuši bērnībā.
Ja Mozum bija būtiski ietvert baušļus svētā dziesmā, tā, lai, ceļojot pa tuksnesi, bērni varētu mācīties likuma pantus, cik būtiski ir mācīt Dieva Vārdu mūsu bērniem šodien! Nāksim pie Kunga pēc palīdzības, pamācot savus bērnus turēt katru baušļu burtu. Darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai mūsu mājās skanētu mūzika un tajās varētu ienākt Dievs.19
Sevišķs svētbrīdis sabatā. Lai bērni piedalās ģimenes svētbrīdī [sabatā]. Lai visi ņem līdzi savas Bībeles un katrs lasa pantu vai divus. Tad dziediet kādu zināmu slavas dziesmu un pielūdziet. Lūgšanai Kristus ir devis paraugu. Kunga lūgšana nav domāta, lai to tikai kā formu atkārtotu, bet tā ir ilustrācija tam, kādām vajadzētu būt mūsu lūgšanām – vienkāršām, nopietnām un saprātīgām. Vienkāršos lūgumos izstāstiet Kungam savas vajadzības un izsakiet pateicību par Viņa žēlastību. Tā jūs ielūdzat Jēzu kā gaidītu viesi savās mājās un sirdīs. Ģimenē nav vietas garām lūgšanām par attāliem objektiem. Tas padara lūgšanas stundu nogurdinošu, lai gan to vajadzētu uzskatīt par priekštiesību un svētību. Padariet šo brīdi interesantu un priecīgu!20
[525] Vairāk lūgšanu nozīmē mazāk bardzības. Mums vajadzētu lūgt Dievu daudz vairāk nekā mēs to darām. Lūdzot savās ģimenēs kopā ar bērniem un par viņiem, var iegūt lielu spēku un svētības. Kad mani bērni ir rīkojušies nepareizi un es esmu ar tiem laipni runājusi un tad pielūgusi Dievu, es nekad neesmu izjutusi vajadzību pēc tam sodīt viņus. Viņu sirdis izkusa maigumā Svētā Gara priekšā, kas nāca kā atbilde uz lūgšanu.21
Vientuļas lūgšanas svētības. Jēzus šīs zemes dzīvē saņēma gudrību un spēku vientuļās lūgšanas stundās. Lai jaunatne seko Viņa paraugam, atrodot rītausmas un krēslas stundās mierīgu brīdi, lai paceltu savu sirdi pie Dieva. Uz katra mūsu ceļa soļa Viņš saka: “Jo Es, tas Kungs, tavs Dievs, daru stipru tavu labo roku, (..) Nebīsties, Es tev palīdzu!” Jes. 41:13 Ja mūsu bērni savas dzīves rītausmā varētu iemācīties šīs mācības, kāds svaigums un spēks, kāds prieks un saldums būtu ienests viņu dzīvēs!22
Debesu vārti ir atvērti katrai mātei. Kad Kristus pēc savām kristībām Jardānas krastos locīja ceļus un pienesa lūgšanu cilvēces labā, Debesis bija atvērtas, Dieva Gars kā balodis no šķīsta zelta apņēma Glābēja stāvu un balss no Debesīm paziņoja: “Šis ir mans mīļotais Dēls, pie kā Man labs prāts.”
Ko šis gadījums nozīmē jums? Tas stāsta, ka Debesis ir atvērtas arī jūsu lūgšanām. Tas stāsta, ka jūs esat pieņemti caur Viņa Mīļoto. Vārti ir atvērti ikvienai mātei, kas noliks savu nastu pie Glābēja kājām. Tas stāsta, ka Kristus ar savu cilvēcīgo roku apņēma visu cilvēci un ar savu dievišķo roku Viņš satvēra Mūžīgā troni un savienoja cilvēku ar Dievu, zemi ar Debesīm.23
Visu
Tēvs, kas sūtīja savu Dēlu uz zemi, lai izpirktu sev ļaudis, nav
nevērīgs pret kristīgas mātes lūgšanu. Viņš nenovērsīsies no jūsu
lūgumiem un neatstās jūs un jūsu ģimeni sātana sitieniem pēdējās cīņas
lielajā dienā. Jums ir jāstrādā ar vienkāršību un uzticību, un Dievs
apstiprinās jūsu roku darbu.24
_______________
1Review and Herald, 1899. g. 27. jūnijs
2Liecības draudzei, 7. sēj., 42. lpp.
3Turpat
4The Signs of the Times, 1884. g. 7. augusts
5The Signs of the Times, 1886. g. 1. jūlijs
6Sentēvi un pravieši, 144. lpp.
7Manuskripts 19, 1900. g.
8Liecības draudzei, 1. sēj., 397., 398. lpp.
9Turpat
10Turpat, 7. sēj., 43. lpp.
11Manuskripts 12, 1898. g.
12Dziednieciskā kalpošana, 393. lpp.
13Vēstis jaunatnei, 342. lpp.
14Liecības draudzei, 5. sēj., 424. lpp.
15The Signs of the Times, 1884. g. 7. augusts
16Audzināšana, 186. lpp.
17Manuskripts 12, 1898. g.
18Audzināšana, 167., 168. lpp.
19Evaņģēlisms, 499., 500. lpp.
20Liecības draudzei, 6. sēj., 357., 358. lpp.
21Manuskripts 47, 1908. g.
22Audzināšana, 259. lpp.
23The Signs of the Times, 1889. g. 22. jūlijs
24Review and Herald, 1889. g. 23. aprīlis