[312] Draudze ir sardze. Kungs izmantotu draudzes skolas kā palīdzību vecākiem, izglītojot un sagatavojot bērnus laikam, kas stāv mūsu priekšā. Lai draudze nopietni uzņemas skolas darbu un padara to tādu, kādu Kungs vēlas to redzēt.1
Dievs ir iecēlis draudzi par sargu, lai tā greizsirdīgi uzmanītu bērnus un jauniešus un kā sargi redzētu tuvojamies ienaidnieku un brīdinātu par briesmām. Bet draudze neizprot situāciju. Tā sardzē guļ. Šajā briesmu laikā tēviem un mātēm ir jāpamostas un jāstrādā tā, it kā tas būtu dzīvības vai nāves jautājums, vai arī daudzi jaunieši būs pazuduši uz visiem laikiem.2
Ir jāpaaugstina Dieva likums. Draudzei ir darāms īpašs darbs, audzinot un mācot bērnus, lai viņus, apmeklējot skolu vai jebkuru citu sabiedrību, neietekmē tās samaitātie ieradumi. Pasaule ir pilna netaisnības un nevērības pret Dieva prasībām. (..)
Protestantu draudzes ir pieņēmušas viltus sabatu, pāvestības bērnu, un ir pacēlušas to pāri Dieva svētajai, iesvētītajai dienai. Mūsu darbs ir padarīt bērniem skaidru, ka pirmā nedēļas diena nav patiesais sabats un ka tās ievērošana pēc tam, kad ir nākusi gaisma par to, kas ir patiesais sabats, ir skaidra Dieva likuma noliegšana.3
Ir jāizglīto prasmīgi strādnieki Kristum. Ja mēs kā draudze un kā indivīdi vēlamies tiesas priekšā nostāties tīri un skaidri, mums ir jāpieliek augstsirdīgas pūles, [313] izglītojot savus jauniešus, lai tie būtu labāk sagatavoti dažādām mums uzticētā lielā darba nozarēm. Mūsu plāniem ir jābūt saprātīgiem, lai talantīgo bērnu apķērīgie prāti tiktu stiprināti, disciplinēti un pulēti pēc augstākās kārtības un lai Kristus darbs netiktu kavēts tādēļ, ka trūkst prasmīgu strādnieku, kas savu darbu darītu ar nopietnību un precizitāti.4
Lai visi dalās izdevumos. Lai visi dalās izdevumos. Lai draudze rūpējas par to, ka visi, kuri saņem tās pabalstu, apmeklē skolu. Vajadzētu palīdzēt trūcīgajām ģimenēm. Mēs nevaram saukt sevi par patiesiem misionāriem, ja izturamies nevērīgi pret tiem, kas ir pie mūsu durvīm, kuri ir viskritiskākajā vecumā un kuriem ir vajadzīga palīdzība, lai iegūtu zināšanas un pieredzi, kas tos sagatavotu kalpot Dievam. Kungs gribētu, ka mūsu bērnu audzināšanai tiktu pieliktas centīgas pūles.5
Sniedziet spējīgiem jauniešiem materiālu palīdzību izglītības ieguvei. Draudzēm dažādās vietās vajadzētu izjust svinīgo atbildību, kas gulstas uz tām, lai skolotu jauniešus un izkoptu talantu iesaistīties misijas darbā. Ja draudzē ir tādi, kas varētu kļūt par derīgiem strādniekiem, bet nevar samaksāt par skolu, tai vajadzētu uzņem-ties atbildību sūtīt tos uz kādu no mūsu mācību iestādēm. Draudzēs ir cilvēki ar lieliskām spējām, ko vajag iesaistīt kalpošanā. Ir personas, kuras varētu labi kalpot Kunga vīnadārzā, bet ir pārāk trūcīgas, lai bez atbalsta iegūtu nepieciešamo izglītību. Draudzēm vajadzētu to uzskatīt par priekštiesību, ka tās var segt šādus izdevumus.
[314] Tie, kuru sirdīs mājo patiesība, vienmēr ir atvērti, izpalīdzīgi, kur tas ir nepieciešams. Viņi rāda paraugu, un citi to atdarina. Ja ir kāds, kam noteikti vajadzētu skolas pabalstu, bet kas nevar samaksāt pilnu mācību maksu, lai draudzes parāda savu devīgumu, palīdzot tiem.6
Skolas fonds tālākai izglītībai. Izveidojiet ar bagātīgiem ziedojumiem fondu, lai dibinātu skolas, kas virzītu uz priekšu izglītības darbu. Mums ir vajadzīgi labi apmācīti cilvēki, kas strādā draudzes interesēs. Viņiem vajadzētu apzināties faktu, ka mēs nevaram uzticēt savus jauniešus citu konfesiju radītiem semināriem un koledžām, ka mums ir jāsapulcina viņi skolās, kur neizturas nolaidīgi pret reliģisko izglītību.7
Dodiet misijas darbam, bet neatstājiet novārtā savus jauniešus. Vai draudzes locekļiem ir jādod citiem līdzekļi, lai virzītu uz priekšu Kristus darbu, un jāatstāj savi pašu bērni, lai tie strādātu un kalpotu sātanam?8
Mums gan ir jāpieliek nopietnas pūles ap mums esošo ļaužu masu labā un jāievirza darbs neapgūtos laukos, tomēr nekāds darba daudzums šajā virzienā nevar aizbildināt mūsu nevērību pret savu bērnu un jauniešu audzināšanu. Viņi ir jāizglīto, lai tie kļūtu par Dieva strādniekiem. Gan vecākiem, gan skolotājiem ar vārdiem un darbiem ir tā jāiedveš jauniešu sirdīs un prātos patiesības un godīguma principi, ka tie kļūst par vīriem un sievām, kas ir tik uzticīgi Dievam un Viņa lietai kā tērauds.9
Lūdziet ticībā, Dievs pašķirs ceļus. Daži var jautāt: “Kā lai dibina šādas skolas?” Mēs neesam bagāti ļaudis, bet, ja lūdzam ticībā un ļaujam Dievam strādāt mūsu labā, Viņš pavērs ceļus mūsu priekšā, lai nodibinātu [315] nelielas skolas nomaļās vietās jauniešu izglītošanai ne tikai Rakstos un grāmatu zinībās, bet arī daudzās praktiskās nozarēs.10
“Celsimies un būvēsim!” (Piezīme. Šī ir daļa no uzrunas 1902. gada 14. jūlijā, kas skubināja celt draudzes skolu netālu no E. Vaitas mājām.) Mums šeit, Kristālspringsā (Sanitārija, Kalifornija), ir jāliek pamati darbam pareizā virzienā. Šeit ir mūsu bērni. Vai mums būtu jāatļauj pasaulei ar savu netaisnību un nevērību pret Dieva likumiem tos samaitāt? Es jautāju tiem, kas iecerējuši sūtīt savus bērnus uz publiskajām skolām, kur viņi ir pakļauti samaitāšanai: “Kā jūs varat uzņemties tādu risku?”
Mēs ilgojamies uzcelt draudzes skolas ēku mūsu bērniem. Tāpēc ka ir nepieciešams daudz līdzekļu, šķiet grūti nodrošināt pietiekami naudas vai pamodināt gana lielu interesi, lai uzceltu nelielu, ērtu skolas ēku. Esmu teikusi skolas komitejai, ka es iznomātu zemi uz tik ilgu laiku, cik ilgi to izlietos skolas vajadzībām. Es ceru, ka pamodīsies pietiekama interese, lai mēs varētu uzbūvēt ēku, kur mūsu bērniem mācīt Dieva Vārdu, kas ir Dieva Dēla asins un miesa. Vai jūs neizrādīsiet interesi par tādas skolas ēkas celtniecību, kurā mācīs Dieva Vārdu? Kāds vīrs, kad viņam jautāja, cik labprātīgi viņš ieguldītu skolā savu darbu, teica: ja mēs dotu viņam dienā trīs dolārus, uzturu un pajumti, viņš mums palīdzētu. Bet mēs nevēlamies tāda veida piedāvājumus. Palīdzība nāks. Mēs gaidām, lai mums būtu skolas ēka, kurā varētu mācīt Bībeli, kurā var upurēt Dievam lūgšanas un kurā bērniem var mācīt Bībeles principus. [316] Mēs sagaidām, ka ikviens, kurš vēlas mūs atbalstīt, gribēs piedalīties šīs ēkas celtniecībā. Mēs vēlamies šajā kalna nogāzē izskolot mazu strādnieku armiju.11
Palīdziet ar darbu, kā arī ar finansēm. Mēs zinām, ka ikviens ir ieinteresēts, lai šim pasākumam būtu panākumi. Lai tie, kuriem ir brīvs laiks, velta nedaudz dienu, palīdzot uzbūvēt šo skolas ēku. Nav saziedots pietiekami līdzekļu, lai nopirktu tikai nepieciešamos materiālus. Mēs esam priecīgi par to, kas ir dots, bet mēs tagad lūdzam ikvienu, iesaistieties šajā lietā ieinteresēti, tā lai mums drīz būtu vieta, kur mūsu bērni var pētīt Bībeli, kas ir visas patiesās izglītības pamats! Dievbijība, gudrības iesākums, ir pati pirmā mācība, kas jāmāca.
Nav iemesla, kāpēc šim pasākumam vajadzētu vilkties. Lai ikviens apņemas palīdzēt, saglabājot neatslābstošu interesi, kamēr ēka ir pabeigta. Lai ikviens kaut ko dara. Dažiem būs jāceļas no rīta četros, lai palīdzētu. Es parasti sāku savu darbu pirms šī laika. Tiklīdz kļūst gaišs, daži varētu sākt savu darbu pie celtnes, stundu vai divas pirms brokastīm. Varbūt citi varētu tā nedarīt, bet ikviens var kaut ko darīt, lai parādītu savu interesi, padarot bērniem iespējamu mācīties skolā, kur viņi var saņemt disciplīnu un izglītību kalpot Dievam. Viņa svētība noteikti būs ar ikvienu šādu piepūli. (..)
Brāļi un māsas, ko jūs darīsiet, lai palīdzētu uzcelt draudzes
skolu? Mēs ticam, ka šo skolas ēku ikviens uzskatīs par priekštiesību un
svētību. Satversim darba garu, sakot: “Mēs celsimies un būvēsim!” [317]
Ja ikviens draudzīgi iesaistīsies darbā, mums drīz vien būs skola, kurā
dienu no dienas mūsu bērniem varēs mācīt Kunga ceļus. Darot labāko, ko
spējam, Dieva svētība būs pār mums. Vai mēs celsimies un būvēsim?12
_______________
1Padomi vecākiem, skolotājiem un skolēniem, 167. lpp.
2Turpat, 165. lpp.
3Liecības draudzei, 6. sēj., 193. lpp.
4Padomi vecākiem, skolotājiem un skolēniem, 43. lpp.
5Liecības draudzei, 6. sēj., 217. lpp.
6Padomi vecākiem, skolotājiem un skolēniem, 69. lpp.
7Turpat, 44.,45. lpp.
8Liecības draudzei, 6. sēj., 217. lpp.
9Padomi vecākiem, skolotājiem un skolēniem, 165. lpp.
10Turpat, 204. lpp.
11Manuskripts 100, 1902. g.
12Turpat