Nepareizi uzskati par uzmanības parādīšanu pretējam dzimumam un laulībām. — uzskati par uzmanības parādīšanu pretējam dzimumam balstās uz nepareizu laulību izpratni. — Cilvēki pakļaujas impulsiem un aklām kaislībām. Uzmanības parādīšanu izdara vieglprātīga flirta veidā. Abas puses bieži vien pārkāpj pieklājības un atturības noteikumus un ir vainīgas piedauzīgā rīcībā, ja ne tiešā Dieva likumu pārkāpšanā. Dieva cēlais, augstais un lielais nodoms attiecībā uz laulību iestādījumu nav izprasts, tāpēc arī netiek attīstītas sirds skaidrākās izjūtas un rakstura cēlākās īpašības.
Nevajadzētu teikt nevienu tādu vārdu, nevajadzētu darīt nevienu tādu darbu, ko jūs nevēlētos lai svētie eņģeļi redz un ieraksta Debesu grāmatā. Jums vajadzētu domāt vienīgi par Dieva godu. Sirdī vajadzētu kopt vienīgi šķīstas un svētas izjūtas, Jēzus sekotāja cienīgas, cēlas savā būtībā un vairāk pievērstas Debesīm nekā zemei. Viss cits uzmanības parādīšanu pretējam dzimumam pazemo un izkropļo; šķīstā un svētā Dieva acīs nevar būt svēta un godājama, ja tā nesaskan ar Svēto Rakstu augstajiem pamatlikumiem. (1)
Visā visumā jaunieši pārāk daudz uzticas impulsiem. Viņiem nevajadzētu tik viegli atdoties, ne arī tik ātri ļaut sevi apburt no mīļā cilvēka valdzinošās ārienes. Uzmanības parādīšana kā tā tiek izvesta šajā laikmetā ir viltīga un liekulīga, un tai vairāk kopēja ar dvēseļu ienaidnieku nekā ar Kungu. Ja kaut kur vajadzīgas veselīgs spriedums, tad tas nepieciešams šeit; tomēr īstenībā šajā lietā to pavisam maz ņem vērā (2) [56]
Palikšana nomodā nakts stundās. — Sēdēšana līdz vēlaj naktij tagad ir ierasta lieta; tomēr tā Dievam nepatīk, ja arī jūs abi būtu kristieši. Šīs nepiemērotās stundas kaitē veselībai un padara prātu nederīgu nākošās dienas pienākumiem, un šīm stundām ir ļauns izskats. Mans brāli, es ceru, ka tev pietiks pašcieņas, lai izvairītos no šāda veida uzmanības parādīšanas. Ja tu domāsi vienīgi paar Dieva godu, tad rīkosies apdomīgi un piesardzīgi. Tu neļausi slimīgai, sentimentālai mīlestībai tā aptumšot tavu skatu, ka tu nespētu izprast Dieva augstās prasības, kādas tās ir pret tevi kā kristieti. (3)
Sātana eņģeļi uzmana tos, kas lielu nakts daļu veltī savstarpējai uzmanības parādīšanai. Ja viņiem būtu iespējams atvērt savas acis, tie redzētu, ka eņģelis pieraksta ikkatru viņu vārdu un darbu. Tiek pārkāpti veselības un arī pieklājības likumi. Būtu labāk, ja dažas no šīm savstarpējās uzmanības parādīšanas stundām (atliktu) pirms laulībām atliktu uz vēlākās kopējās dzīves laiku. Tomēr parasti ir tā, ka laulība izbeidz visu savstarpējās uzmanības parādīšanu, kas tika praktizēta iepazīšanās laikā.
Šīs izlaidīgās pusnakts stundas šajā izvirtības laikmetā bieži aizrauj postā abas ieinteresētās personas. Sātans līksmo, bet Dievs tiek apkaunots, kad vīri un sievas pazemo sevi. Apmātības valdzinājuma veidā tiek upurēts labais goda vārds, un šādu personu laulības vairs nevar tikt svinīgi iesvētītas Dieva atzinības rāmjos. viņi apprecas, kaislību dzīti, bet, kad viss jaunais, kas ar šo lietu saistās, ir pagājis, tie sāk aptvert, ko ir izdarījuši. (4)
Sātans zina pie kā vairāk jāpiestrādā, un, lai sagūstītu dvēseles bojā ejai, viņš atklāj savu ellišķīgo gudrību dažādos viltīgos izdomājumos. Viņš vēro katru sperto soli un iečukst dažādus priekšlikumus, un bieži šie ieteikumi vairāk tiek ievēroti kā Dieva Vārda padoms. Jauno un [57] nepiesardzīgo sagūstīšanai šie bīstamie, smalki austie tīkli tiek izlikti ļoti prasmīgi. Bieži vien tie var būt maskēti ar gaismas pārsegu, bet, kas kļūst par šo tīklu upuriem, tie saduras ar daudz sāpēm. Rezultātā visur redzamas tikai sadragātas cilvēcības paliekas. (5)
Jokošanās ar sirdīm. — Jokošanās ar sirdīm ir noziegums, kas svētā Dieva acīs nav maznozīmīgs. Un tomēr daži cilvēki parāda īpašu labvēlību jaunām sievietēm, izraisot viņās mīlestības jūtas, un tad iet tālāk savu ceļu un aizmirst visus savus teiktos vārdus un to iespaidu, Viņus pievelk jauna seja, un tie atkal atkārto tos pašus vārdus, bet veltot tādu pat uzmanību citam cilvēkam.
Tādas tieksmes atklāsies arī laulības dzīvē. Tā ne vienmēr padarīs nepastāvīgo prātu stingru un svārstīgo uzticīgu pamatlikumiem. Uzticība viņus nogurdina, un nesvētas domas atklāsies nesvētā rīcībā. Cik tāpēc svarīgi, lai jaunieši apjoztu sava prāta gurnus un būtu savā uzvedībā piesardzīgi, lai sātans nevarētu tos novilkt no godīguma tekas, (6)
Viltīga rīcība ,parādot uzmanību pretējam dzimumam.- Jauneklis, kas izmantojot jaunas sievietes sabiedrību, viņas vecākiem nezinot, iegūst tās draudzību, nerīkojas, kā cēlam kristietim pienāktos rīkoties, ne pret šo sievieti, ne arī pret viņas vecākiem. Ar slepenu sazināšanos un satikšanos viņš var ietekmēt sievietes domas un ieskatus, tomēr ar tādu rīcību viņš neatklāj to dvēseles cēlumu un godīgumu, kāds būs ikkatram Dieva bērnam. Lai panāktu savus nolūkus, viņi nerīkojas atklāti un godīgi, saskaņā ar Bībeles standartu, parādot neuzticību tiem, kas viņus mīl un cenšas [58] būt tiem apzinīgi audzinātāji un sargi. Tādos apstākļos noslēgtas laulības nesaskan ar Dieva Vārdu. Kas paskubina meitu aizmirst pienākumu, kas sajauc viņas domas attiecībā un skaidro un noteikto Dieva pavēli paklausīt saviem vecākiem un tos godāt, tas nav tāds vīrs, kas paliktu uzticīgs laulības saistībām. ...
Dievs ar Savu pirkstu uz akmens galdiņiem rakstīja: “Tev nebūs zagt”, un tomēr cik daudz tiek praktizēta un atvainota slepena mīlestības zagšana! Notiek slēpta uzmanības parādīšana, slepena sazināšanās, līdz sirds, kas nav daudz piedzīvojusi un nezina, pie kā tādas lietas var novest, zināmā mērā ir atņemta vecākiem un atdota cilvēkam, kurš tieši ar šo savu rīcību rāda, ka nav viņas mīlestības cienīgs. Bībele nosoda ikkatru negodīguma veidu...
Šis slepenais veids, kā tiek izdarīta uzmanības parādīšana un apprecēšanās, ir par cēloni daudzām lielām nelaimēm, kuru apmēru plašumu zina vienīgi Dievs. Uz šīs klints daudzi ir sadragājuši savas dvēseles. Šeit briesmīgu kļūdu pielaiž arī tie, kas sevi sauc par kristiešiem, kuru dzīvi raksturo godīgums un kas, liekas, izprot visas citas lietas. Viņi te parāda stipru nelokāmu gribu, kas nepakļaujas prāta balsij. Viņus tā savaldzina cilvēcīgās jūtas un iegribas, ka tiem nav vairs vēlēšanās pētīt Bībeli un nākt ciešākā savienībā ar Dievu. (7)
Bēdziet no pirmā lejup vedošā soļa. — Ja ir pārkāpts viens no Dekaloga baušļiem, tad nākošais lejup vedošais solis ir tikpat kā nodrošināts. Ja sievišķīgās kautrības barjeras ir noārdītas, tad viszemākā netikumība vairs neliekas pārāk grēcīga. Ak, kādas drausmīgas sekas sievietes iespaida ļaunumam [59] šodien var redzēt visā pasaulē! “Svešu sievu” pavedināti, tūkstoši ir ieslodzīti cietumu kamerās, daudzi paši sev paši sev darījuši galu, un daudzi pārrāvuši citu cilvēku dzīves pavedienu. Cik patiesi ir inspirētie vārdi — “Viņas kājas nokāpj nāvē, viņas soļi aizsniedz elli”.
Pa abām pusēm dzīvības ceļam ir noliktas brīdinājumu ugunis, lai liegtu cilvēkiem tuvoties bīstamajai, aizliegtajai vietai; tomēr neskatoties uz to, ļaužu pulki izvēlas liktenīgo teku, pretēji saprāta balsij, neņemot vērā Dieva likumus un spītējot Viņa atriebībai.
Kas grib saglabāt fizisko veselību, spēcīgu saprātu un skaidru tikumības izjūtu, tiem jāpaklausa vārdiem: “Bēdz no jaunības kārībām”. Kas cītīgi apņēmīgi pūlēsies apslāpēt ļaunumu, kurš lepni un pārgalvīgi paceļ savu galvu mūsu vidū, tos visi ļauna darītāji ienīdēs un apmelos, bet Dievs godās un atalgos. (8)
Sēsi trakulības — pļausi sāpes. — Jūs nedrīkstat apdraudēt savas dvēseles ar dažādām trakulībām. Jūs nedrīkstat bezrūpīgi izvēlēties savu dzīvesbiedru. (9)
Īss trakulībās pavadīts laika sprīdis, mīļie jaunie draugi, dos ražu, kas sarūgtinās visu jūsu dzīvi; viena neprātīga stunda, viena padošanās kārdinājumam var iegriezt visu jūsu dzīves tecējumu nepareizā virzienā. Jums ir tikai viena jaunība; izmantojiet to pareizi. Aizgājušo laiku jūs vairs neatsauksiet un pielaistās kļūdas nevarēsiet labot. Kas atsakās saistīties ar Dievu un pats nostājas ceļā kārdināšanām, tas noteikti kritīs. Dievs pārbauda ikkatru jaunieti. Daudzi ir atvainojuši savu bezrūpību un negodbijību, atsaucoties uz vairāk piedzīvojušo [60] pasniedzēju slikto priekšzīmi. Tomēr tas vēl nav iemesls nepareizai rīcībai. Pēdējā norēķināšanās dienā jūs neizteiksiet nevienu tādu aizbildināšanos, kādu jūs tagad uzrādāt. (10)
1. — Manuskripts 4. a, 1885. g.
2. — Kristīgās audzināšanas pamati - 105. lpp.
3. — Liecības draudzei III, 44. 45. lpp.
4. — Review and Herald, 1888. g. 25. sept.
5. — Kristīgās audzināšanas pamati - 103. 104. lpp.
6. — Review and Herald, 1884. g. 4. nov.
7. — Kristīgās audzināšanas pamati 101. - 103. lpp.
8. — Laika zīmes, 1903. g. 1. jūl.
9. — Liecības jauniešiem 164. lpp.
10. — Liecības draudzei IV - 622. 623. lpp.