Pēdējo dienu notikumi

Elena Vaita

Lapa kopā 336

Kristus atgriešanās laiks nav zināms

Daudzi, kas sevi sauc par adventistiem, ir minējuši noteiktus Kristus atnākšanas laikus. Tā ir nolikts viens termiņš pēc otra, [33] bet rezultātā kļūdas tikai atkārtojās. Ir taču teikts, ka patiesais mūsu Kunga atgriešanās laiks atrodas ārpus cilvēka izziņas spējām. Pat eņģeļi, kuri kalpo atpestīšanas mantiniekiem, nezina dienu un stundu. "Bet par to dienu un stundu nezina neviens cilvēks, ne Debesu eņģeļi, kā vien Mans Tēvs". — 4T, 307. (1879)

Mums nav zināms noteikts Svētā Gara izliešanās laiks (domāta pēdējā pilnība), ne arī Kristus atnākšanas laiks. (..) Bet kādēļ Dievs to nav pateicis? — Ja Viņš to būtu norādījis, tad mēs šos apstākļus izlietotu nepareizi. Tādas zināšanas mūsu tautai neļautu vienmēr atrasties vajadzīgajā līmenī, jo stipri kavētu Dieva darbu, brīdinot ļaudis, lai tie sagatavojas nākotnes notikumiem. Mūsu garīgā dzīve nepamatojas uz satrauktu noliktā laika gaidīšanu. (..)

Jūs nevarat teikt, ka Viņš atgriezīsies pēc viena, diviem vai pieciem gadiem un tādā pašā veidā atlikt Viņa atnākšanu, apliecinot, ka Viņš vēl nenāks pēc desmit vai divdesmit gadiem. — RH, 22. 03. 1892.

Mēs tuvojamies lielajai Kunga dienai. Laika zīmes piepildās. Un tomēr mums nav dota vēsts, kas runātu par noteiktu Viņa ierašanās dienu un stundu. Savā gudrajā tālredzībā Dievs to no mums ir apslēpis, lai mēs, ejot pretī mūsu Kunga Jēzus Kristus nākšanai debesu padebešos, vienmēr to gaidītu un uz to sagatavotos. — Letter, 28. (1897)

Cilvēka Dēla otrās atnākšanas noteiktā stunda ir Dieva noslēpums. — DA, 633. (1898) [34]

Mēs nepiederam pie tiem, kas nosaka noteiktu laiku Kristus godības un spēka pilnajai atnākšanai. Daži to mēģina darīt un, kad šis laiks paiet, tie savā pašpārliecinātībā nereaģē ne uz kādiem aizrādījumiem, bet laiku nosaka atkal un atkal. Tomēr visas nākamās neveiksmes tos raksturo kā viltus praviešus. — FE, 335. (1895)

Dievs cilvēkam nav devis vēsti, ka mūsu Zemes vēsture izbeigsies pēc pieciem, desmit vai divdesmit gadiem. Viņš nevienam no ļaudīm nevēlas sagādāt iemeslu attaisnot savu kavēšanos sagatavoties uz Viņa ierašanos. Viņš nevēlas, lai kāds līdzīgi neuzticīgajam kalpam teiktu: "Mans Kungs kavējas nākt", jo tas var novest pie neapdomīgas priekšrocību un iespēju neizlietošanas, sagatavojoties uz šo lielo dienu. — RH, 27.11.1900.

Lapa kopā 336